خانه / تغذیه / عادات غلط غذایی

عادات غلط غذایی

عادات غلط غذایی

عادات غلط غذایی در کشور ما تقریبا رواج پیدا کرده مثلا صبحانه به دلیل ذیغ وقت و شام به این باور که اگر صرف نشود لاغر میشویم این دو وعده مصرف نمیشوند .یا اینکه مقدار زیادی نان جایگزین مقدار کمی برنج میشود و باور بر این است نان نسبت به برنج بهتر است .

1382835_609650762442765_2097972449_nدقت داشته باشید بدن از شب تا صبح تغذیه نکرده و اگر ابتدای روز صبحانه صرف نشود باعث اکسید شدن سلولهای بدن میشود.از سوی دیگر اگر وعده شام هم صرف نشود در طی شب سلولهای عضلانی اکسید میشوند تا سطح آمینو اسید خون را حفظ کنند و از سوی دیگر باعث افت قند خون و در نتیجه بی خوابی و پرخاشگری میشود .پس تاکیید میشود در هر شرایطی صبحانه و شام صرف شود , ضمن اینکه حذف این دو وعده غذایی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را کند میکند و در این حالت بدن مستعد چاقی و ذخیره چربی میشود.
وعده غذایی شام میوه ها و سبزیجات

برای وعده شام بهترین شیوه این است که نیم ساعت قبل از شام انواع سالاد و مقداری آب صرف شود ,این اقدام چندین فایده دارد که مهمترین آنها عبارتند از تامین ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ,سیری و کم شدن اشتهای کاذب به دلیل بالا بودن فیبر بالا (فیبر آب فراوان به خود جذب میکند از یبوست جلوگیری میکند واشتها را کاهش میدهد ) پس از گذشت ۳۰ دقیقه از مصرف سالاد میتوانید به اندازه دلخواه هر نوع گوشت غیر سرخ شده ترجیحا گوشتهای سفید,کدو سبز ,کرفس و انواع سبزیجات پخار پز مصرف نمایید ,همچنین مقدار کمی ماست کم چرب نیاز بدن از کلسیم را تامین میکند .لازم به ذکر است شما در طول دوران کاهش وزن نه تنها محدودیتی در مصرف میوه ها ,سبزیجات ندارید بلکه با مصرف این دسته غذایی همانطور که در فوق اشاره شد اشتهای کاذب شما از بین میرود ,معده شما خالی نمیماند و ویتامینها مورد نیاز بدن شما تامین میشود .

اکبر خزایی :مربی و داور بین المللی بدنسازی و تناسب اندام

درباره اکبر خزایی

قد :۱۸۰ وزن :۱۰۰ نویسنده مطالب پزشکی ورزشی, علوم بدنسازی , تناسب اندام ,تغذیه ,مکملها ,دارو های نیروزا و… در خبرگزاریهای رسمی و دولتی ,مربی بدنسازی و تغذیه برخی از قهرمانان آسیا و جهان تمامی رشته های ورزشی که به همین جهت از سوی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی طی حکمی از اکبر خزایی تقدیربعمل آوردند. و دارنده : مدرک مربیگری و داوری از فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام ifbb مدرک مربیگری و داوری از کنفدراسیون abbf {سابق}آسیا مدرک مربیگری بدنسازی از دانشگاه فیما انگلستان مدرک مربیگری تناسب اندام از دانشگاه فیما انگلستان مدرک مربیگری تناسب اندام از انجمن pfta آمریکا مدرک بین المللی آندروپومتریس {استعداد یابی ورزشی } از isak استرالیا مدرک مربیگری و داوری بدنسازی از فدراسیون وزنه برداری ایران {از ۱۴ سال قبل} ودیگر مدارک گوناگون از سایر مراکز معتبر akbarkhazaee@gmail.com Height:180 Cm Weight:100 Kg Author and research of nutrition and sports science . Certificates: Certified as international anthropometric technician from Australia. Certified as the top trainer and judge from International Federation bodybuilding . Asia Federation PFTA association the US and FIMA university England. ……. AND

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

رفتن به بالا